sobota, 20 czerwca 2015

Nu goth

Opisałam Wam już wcześniej jeden z dwóch preferowanych przeze mnie stylów, był nim - Pastel Goth, lecz przecież został jeszcze ten drugi, czyż nie? Jak się domyślacie będzie to tytułowy Nu Goth.


Czym tak właściwie jest 'Nu Goth'?

Spróbuję teraz swoimi słowami odpowiedzieć na to kontrowersyjne pytanie. Wielu ludzi myli, ów styl, ze stylem Pastel Goth. (︶︹︺)   Przyczyną tych częstych pomyłek są zapewne podobne elementy występujące w obu z nich. Ten styl powstał w połączeniu stylu hippie ze stylem goth.

Nu goth, zarówno jak i pastel goth są stylami, które powstały stosunkowo niedawno i można by rzec, że nadal się rozwijają. Nadal trudną rzeczą jest ustalenie gdzie dokładniej zapoczątkował swój żywot tytułowy styl. Wiemy jednak dobrze, że identycznie jak i pastel goth, został on  przechwycony i rozsławiony przez Japonię. (☞゚∀゚)☞

Niegdyś modę gotycką charakteryzowały długie, falbaniaste, eleganckie suknie, biżuteria z krzyżami, czy różami, dusiki (rodzaj ozdoby na szyję), gorsety, oraz mocny makijaż. Natomiast Nu goth to odrodzona na nowo, lecz w nowej odsłonie moda gotycka. Można by nawet stwierdzić, że jest to gotyk, z elementami rockowymi, który zagościł w naszych sieciówkach już jakiś czas temu i na sto procent pozostanie w nich na dłuuuugie lata! (o⌒.⌒o)


Ubrania

Tu objawia się kolejne podobieństwo do Pastel Goth, mianowicie - miksturę warzymy sobie sami. Prościej mówiąc to Ty jesteś kreatorem!
Charakterystycznymi ubrankami są jednak; szorty z wysokim stanem, rajstopy, legginsy, sukienki, spódnice, T-shirty z nadrukami; kości, krzyży, 'spływających' liter itp, sweterki, dżinsowe i skórzane kurtki, długie narzutki. Kolorystyka to głównie czerń, z domieszkami jasnych pastelowych odcieni, ewentualnie białych.







Buty


✖ Creepersy
✖ Glany
✖ Platformy
✖ Botki na szerokim obcasie






Makijaż

Makijaż Nu gotha nie jest jakiś bardzo wymyślny i prosto go wykonać. A przydatnymi przedmiotami do niego będą; pastelowe, oraz ciemne cienie do oczu, tusz do rzęs, kredka do oczu, eyeliner, szminki w kolorach krwisto czerwonych lub czarnych. Charakterystycznymi dodatkami są również sztuczne rzęsy i kolorowe soczewki.









Włosy

Najczęstszymi odcieniami włosów są; niebieski, fioletowy, biały, ciemno brązowy, czarny, różowy. Lecz w rzeczywistości nie ma żadnej z reguł i to od Ciebie zależy co zagości na czubku Twojej główki. (≧∇≦)/  Oczywistą sprawą jest, że dozwolone są wigi, czyli peruki. Są one tu mniej spotykane, niż w pastel goth, jednak od czasu, do czasu można je napotkać. Na pewno ułatwi Ci to sprawę jeżeli nie chcesz niszczyć sobie włosów ingerując w nie rozjaśniaczami, czy farbami.



 


Dodatki 


Obroże, krzyże, pentagramy, yin yang, kapelusze, naszyjniki, wianki z kwiatów, kołnierzyki, opaski z ćwiekami, kamienie i kryształy, róże, podwiązki, pieszczochy, trupie łapki, lub kokardki oczy (spinki), różki, czapki z ćwiekami, duże okrągłe okulary.    (`・ω・´)”








Sklepy

   ヘ(^o^ ヘ)  klik! 

Ebay ,
Taobao,  
Etsy
Glovestar 
☆ Sheinside,
V-kei
RockMetalShop
☆ Emp
☆ Romwe
☆ Queen-of-darkness
☆ New Yorker, Cropp, H&M, House.




24 komentarze:

  1. Bardziej zauroczył mnie Pastel Goth, ale ten też zwraca na siebie uwagę. Znam chyba 2 osoby, które preferują ten styl. Jedna osoba stwierdziła że tak ubierają się wiedźmy :') Super post, czekam na następny <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomocny post, oczywiście dla początkujących nu goth'ów.
    Bardziej podoba mi się pastel goth, aczkolwiek ten styl także mi przypadł do gustu. :)
    Pozdrawiam~
    ask.fm/HancikLubiMuffinki

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się styl Nu Goth ale jednak bardziej urzekł mnie Pastel Goth ^_^ ps super wpis

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny styl,ja mam bardziej metalowy,punkowy ale ten jest ok ;) a rockmetalshop mój ulubiony sklep!
    http://karoliina-kari.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nana do Ciebie bardziej pasuje Pastel Goth:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomocny post, dzięki Olga. Ale zastanawiam się czy są jeszcze jakieś story przybliżające Nu Goth, dopiero zaczynam szukać swego stylu, ale lubie ciemne ubrania i taki styl wiec byłoby to cos dla mnie. A jaka muzyka jest preferowana? Nie bardzo się znam a lubię poznawać nowe subkultury. Pozdrawiam i życzę Ci dużo zdrowia♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ^^ nie ma za co. Jak poszperasz na pewno coś znajdziesz - to jest internet. Nie ma określonej muzyki, ponieważ to nie subkultura tylko styl c:

      Usuń
  7. Ten styl wygląda świetnie *.* Bardzo mi imponuje, tak samo jak ty :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardziej Ci pasuje Pastel Goth :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam podobne butki ;3 Nano, do cb to pisany jest PG (pastel goth)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pastel goth moim zdaniem jest ładniejszy ^^
    A następnym razem mogłabyś opisać styl Kawaii? Super post ;3

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Pastel goth moim zdaniem jest ładniejszy ^^
    A następnym razem mogłabyś opisać styl Kawaii? Super post ;3

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Hah.. Pastel goth podoba mi się bardziej, chociaż ten też jest niczego sobie. ^.~ Btw. świetny post.! =3 W ogóle wszystkie Twoje wpisy są super.

    Zapraszam także do siebie. - http://ayumi-ohayou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny post . Lubię ten styl ale to nie dla mnie . Odważyłam się tylko na fioletowe włosy

    OdpowiedzUsuń
  14. Postanowiłam przeczytać twój post, bo po latach ubierania się w zalatujący latami 80 gotyk, szukam zmiany. Wszystko fajnie, ale ten mini opis "typowego" stylu gotyckiego prosi się o zmianę (sterta błędów rzeczowych). Tak czy inaczej, notkę miło się czytało 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdzie kupiłaś ten choker otoczony kolcami? ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. jak by ktoś znalazł buty crepersy na wysokim podwyższeniu r 33 bendę wdzieeczna!! ;) najlepiej czarne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Creepersy kupisz na allegro wystarczy poszperać ;D I troszeczkę bardziej uważazj na ortografię...

      Usuń
  17. Świetny wpis o modzie gotyckiej. Wszystko bardzo fajnie opisane.

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym ci powiedzieć że jestem twoją wielką fanką i dziękuję ci za to że prowadzisz kanał na YouTube. A druga rzecz którą chciałam powiedzieć to że ostatnio wpadł mi do głowy taki pomysł aby zostać nu goth i dzięki temu wpisowi mi bardzo pomogłaś bo nie wiedziałam od czego zacząć.

    OdpowiedzUsuń