sobota, 2 maja 2015

Kolorowe szaleństwo z włosami - czyli co nieco o farbowaniu.

Konichiwa! 


Na początek bardzo chciałabym Was przeprosić za moją nieobecność, lecz usprawiedliwiam ją nauką. Od kilku dni nie mam nawet czasu, aby przysiąść na chwilkę przy komputerze. Myślałam, że po egzaminach będę miała luz, ale jednak się myliłam.

Dzisiejszym tematem będzie farbowanie włosów. 

Bardzo często spotykam się z następującymi pytaniami: "Czym farbowałaś włosy?", "Jak długo trzyma się ten kolor?", "Czy to niszczy włosy? Jeśli tak to jak bardzo?", "Są jakieś inne odcienie?" "Dlaczego akurat niebieskie?", "Czy ten odcień przyjmie się na moich włosach?". Postaram się dziś odpowiedzieć na te wszystkie pytania, tak aby wyczerpać cały temat. Jednak jeśli mi się nie uda, to z chęcią odpowiem również na kolejne pytania.


1. Czym farbowałaś włosy?

Na samiutkim początku, pofarbowałam swoje włosy, które miały wtedy odcień ciemnego blondu piankami Venita - Tendy Color Mousse; odcieniem "Kosmiczny Błękit". Kolor wyszedł dość ciemny i wpadał w morski. Byłam zadowolona, jednak nie do końca przekonywał mnie mój odcień, ponieważ chciałam jaśniejszy.

Postanowiłam więc po kilku miesiącach rozjaśnić całe włosy do bardzo jaśniutkiego blondu. Po tym eksperymencie uzyskałam "mieszankę wybuchową" - jak nazwała to moja mama - dlatego, że na czubku widniał biały, 



pośrodku blond, a końcówki przyjęły kolor pastelowej zieleni. Wyglądałam zabawnie, ale szczerze mówiąc bardzo mi się to podobało. Następnym krokiem było nałożenie toneru; La Riche Directions - Lagoon Blue. W efekcie otrzymałam to na co czekałam, czyli ↣ ↣ ↣ ↣ ↣ ↣ 
Uważam, że te tonery 
naprawdę dobrze się sprawdzają i z całego serca mogę je polecić.


2. Jak długo trzyma się ten kolor?

Na każdym opakowaniu, czy to pianki, czy tonera znajduje się informacja po ilu myciach 'schodzą'. Zapytacie zapewne dlaczego napisałam 'schodzą' w cudzysłowiu. Już odpowiadam! Otóż kolory zimne np; niebieskie, zielone, czarne, choć są koloryzacją półtrwałą, praktycznie nigdy nie zejdzie do końca w wyznaczonym czasie i często pozostawiają jakiś pod-odcień. Długość utrzymywania się koloru zależy również od stanu zniszczenia włosa. Im mniej są zniszczone - tym krócej będziemy cieszyli się z naszego odcieniu.

Np. Mój toner ma teoretycznie zejść po 6-10 myciach. A jaki jest efekt? Owszem, może i troszkę się zmyje, jednak kolorem który gości na mojej głowie, jest wtedy jasny turkus/błękit- pojedyncze pasemka stają się zielone i przypominają glony .-.

3. Czy farbowanie tonerami niszczy włosy? Jak bardzo?

Zacznijmy od tego, że prawie każda ingerencja ze środowiska zewnętrznego niszczy Nasze włosy! Nie ważne czy jest to suszarka, prostownica, farbowanie, albo nawet wyjście na słońce. Oczywiście rzecz jasna, niektóre czynniki niszczą je mniej, a niektóre bardziej.
Tonery, których używam nie zawierają w sobie amoniaku i w związku z tym nie niszczą prawie wcale włosów. Można stosować je o wiele częściej niż farbę - bez obaw o wypadanie, czy przesuszenie.

4. Czy ten odcień przyjmie się na moich włosach?

I to jest chyba najczęściej zadawane przez Was pytanie! Pomyślmy logicznie i przypomnijmy sobie pierwsze lekcje plastyki o łączeniu barw. Czy gdybyśmy dodali niebieskiego do brązowego (zakładając, że obie proporcje są równe), otrzymalibyśmy piękny błękit? Czy raczej nijaką breje? 
Wszystkie nietypowe odcienie, aby przyjęły się tak jak się prezentują się na zdjęciach, czy etykietach - muszą być nakładane na wcześniej rozjaśnione, lub naturalnie jasne włosy! 

5. Inne sposoby 

Zapoznam Was jeszcze z kilkoma innymi sposobami na posiadanie kolorowych i niepowtarzalnych włosów, abyście mogli zaszokować przechodniów, oraz znajomych!

- Pastele i kredy do włosów. Trzymają się bardzo krótko i niestety brudzą! ...Niemożna jednak zaprzeczyć, że mają śliczne odcienie. Ten sposób kolorowania włosów sprawdza się w przypadku końcówek lub pojedynczych pasemek. Podczas rozczesywania włosów osypuje się pyłek podobny do pyłku szkolnej kredy piszącej po tablicy.



'


- Farbowanie bibułą. O tej metodzie, na sto procent słyszeliście już nie jeden raz! Jest to najtańsza i najprostsza z metod; polegająca na wrzuceniu bibuły do miski z ciepłą wodą, poczekaniu, aż całkowicie się odbarwi, a następnie zamoczeniu na kilka minut włosów w kolorowej wodzie, ewentualnie pocieraniu zmoczoną bibułą o włosy.





- Spraye koloryzujące.  Firm oferujących  Nam jednodniowe szaleństwo z kolorowymi włosami jest naprawdę od wyboru do koloru, lecz jeśli miałabym osobiście polecić jakąś konkretną firmę oraz jej produkt - to będzie to spray firmy Venita - 1 day color. Jedno opakowanie, ów sprayu kosztuje średnio od 6 do 8 złotych, a aplikowanie go to zaledwie 10-15 minut! Jeżeli chcielibyście zrobić kolorową grzywkę, końcówki, czy pasemka to jak najbardziej starczy Wam jedno opakowanie. Jednakże jeśli chcielibyście uzyskać intensywny efekt na całej objętości włosów to musicie liczyć się z kupnem 4-6 opakowań.

 

- Tonery. Chciałabym Was zapoznać z pięcioma najlepszymi firmami oferującymi tonery;


tonery PRAVANA
tonery do włosów STARGAZER
tonery Crazy Color
tonery La Riché Directions

Nie będę się jednak rozpisywała o każdej z nich, ponieważ zajęłoby to doprawdy dużo czasu. Zaletami tonerów jest możliwość mieszania ich ze sobą w celu wytworzenia niepowtarzalnych odcieni oraz bardzo intensywna barwa. Tonery nie wnikają w strukturę włosa, lecz działają wyłącznie na zewnątrz.  Kolor trzyma się do kilku-kilkunastu myć w zależności od struktury włosa i producenta, którego produkt wybierzemy. 










38 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mam pytanko ...
      Jaki mi wyjdzie kolor na takich brązowo rudych włosach .Chciała bym uzyskać taki kolor jak ty masz ,ale najlepiej bez rozjaśniania... czym??? Błagam cię po mórz .
      Pozdrawiam widziana ^^

      Usuń
    2. Spróbuj farbą colorista, jest również wersja dla ciemnych włosów, więc powinno zadziałać

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, świetny post! Szukałam czegoś takiego, a ty to opisałaś najlepiej! Czy jeżeli mam takie złote (wiesz chyba o jaki odcień chodzi, może można na niego powiedzieć BAAAARDZO ciemny blond) włosy to wystarczy rozjaśnienie ich, czy muszę je pofarbować na jasny kolor?
    Pozdrawiam~
    ask.fm/HancikLubiMuffinki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, iż nie powinnam odpowiadać na te 'pytanie', ale zaciekawiło mnie to czemu to piszesz. Olga Sałacka miała właśnie taki kolor. Gdy rozjaśnia pojawił się jej blady kolorek. Jednakże nie mogę Ci przekazać prawdy, bo już dawno temu to czytałam. A i też mam taki kolor i myślę o rozjaśnianiu.

      Usuń
    2. Spoko, chodziło mi tylko o odpowiedź. Widziałam na zdjęciu jej kolor włosów. I nie, nie o taki mi chodziło. Chyba jednak przesadziłam z tym blondem. To jest taki...hm...ciemny miodowy? Co w tym stylu.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Najlepiej wyjdzie gdy je rozjaśnisz c;

      Usuń
  4. Super Nanami, nie wiedziałam o kredach do włosów! *>* Szczerzę mówiąc - mile Ciebie wyobrażam w jasno-różowych włosach. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, co do różowych włosów...Nano, będziesz jeszcze je farbować na inny kolor?

      Usuń
    2. Chciałabym róż z fioletem, lecz z drugiej strony szkoda mi niebieskich :/

      Usuń
    3. Zrób pół na pół! Albo pasemkami. Będziesz istnym jednorożcem *^*

      Usuń
  5. Nana a pokażesz jakieś zdjęcia w naturalnym kolorze włosów ? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie tytuł piosenek 1-11

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia Youtube się kłania ;)
      Tam wszystko znajdziesz :D

      Usuń
    2. 1. https://www.youtube.com/watch?v=Z0LZTOZmWTI&index=3&list=UUghAYNCKzx24MBOfJ-zDpLQ

      2. https://www.youtube.com/watch?v=MYSVMgRr6pw

      3. https://www.youtube.com/watch?v=2vjPBrBU-TM

      4. https://www.youtube.com/watch?v=zFeBikZp1rA&list=RDzFeBikZp1rA

      5. https://www.youtube.com/watch?v=PMasgxdT3As&list=RDzFeBikZp1rA&index=10

      6. https://www.youtube.com/watch?v=6KS-1qYZLRM

      7. https://www.youtube.com/watch?v=PU4_3rweDak

      8. https://www.youtube.com/watch?v=LiaYDPRedWQ

      9. https://www.youtube.com/watch?v=iZeomtLGCbc

      10. https://www.youtube.com/watch?v=8yvGCAvOAfM

      11. https://www.youtube.com/watch?v=Lg0ftVeXGkg

      :) łap

      Usuń
  7. Hej mam pytanie :D W jakim wieku pierwszy raz zafarbowałaś włosy? Pozdrawiam + zapraszam tutaj --> lena098.pinger.pl ;)
    P.S. Bardzo miło spędzać tu czas na czytaniu i słuchaniu wybranych przez Ciebie piosenek. :) 6, 7, 10

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej Nana ! Mam brazowe wlosy i chcialabym tym one day color wiesz o co chodzi xDPofarbować koncowki. Jaki by wyszedł kolor lub jaki kolor polecasz na takie wloski ? >. <

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najładniej wyszedł by kolor na jasnych, jednakże jakiś odcień Ci się przyjmie (tylko o wiele ciemniejszy) c:

      Usuń
    2. A ciemny niebieski będzie ok? Bo moje końcowki są jaśniejsze, ale nadal ciemne xD Po prostu - jaki kolor z ciemniejszych by się nadawał? Wiem bardzo Cię męczę soreczka xD

      Usuń
  9. Jeżeli tak bardzo chciałabyś mieć różowy z fioletem to możesz zrobić sobie jedno dniowy róż z fioletem sprayem ;) Świetny wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak pofarbowałam bibułą trzymało się 4 miesiące xd
    Bibułą była czerwona, a na moim włosach (brązowych) wyszedł taki wiśniowy. xd

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy post ^.^

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post ! ;**

    OdpowiedzUsuń
  13. Post, którego u ciebie szukałam. Dzięki! ^^
    Ps. Co ile farbujesz włosy?

    OdpowiedzUsuń
  14. A jaki był odstęp czasowy pomiędzy rozjaśnieniem włosów a nałożeniem La Riche Directions - Lagoon Blue?

    OdpowiedzUsuń
  15. Żałuję że nie odkryłam tego bloga i posta kilka dni temu

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam taki dosyć ciemny blond, niektórzy nawet myślą, że to brąz. Czy powinnam je rozjaśnić przed farbowaniem? Artykuł bardzo pomocny jak inne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam taki dosyć ciemny blond, niektórzy nawet myślą, że to brąz. Czy powinnam je rozjaśnić przed farbowaniem? Artykuł bardzo pomocny jak inne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki, że o tym napisałaś, bo mam zamiar farbować włosy. Chyba zdecyduję się na toner. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam^^ !

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurdebele, mam ciemny brąz, niektórzy nawet mówią, że mam czarne i muszę je rozjaśnić ;_; Poradnik świetny, opisałaś to w łatwy i ciekawy sposób. ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. OMG Olga myślałam, że tylko ja słucham zespołu "30 seconds to mars" po prostu padłam jak usłyszałam u ciebie na blogu moją ulubioną piosenkę. Fajnie, że też ich słuchasz. (piosenka 2 :The Kill"

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy aby uzyskać kolor taki jak twój będę musiała rozjaśniać włosy jeżeli mam ciemny blond? <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakiego produktu powinnam użyć na rozjaśnione włosy, jeżeli chcę uzyskać jasny, pastelowy fiolet ale jak najtrwalszy?

    OdpowiedzUsuń